REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO GOLFTENNIS
§ 1. Postanowienia ogólne.
§ 2. Realizacja zamówień i dostawa towarów..
§ 3. Odpowiedzialność za wady.
§ 4. Odstąpienie od umowy. Zwrot towaru.
§ 5. Ochrona danych osobowych.
§ 6. Postanowienia końcowe.
Załącznik nr 1. Reklamacja towaru.
Załącznik nr 2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
§ 1. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy GOLFTENNIS, dostępny na stronie internetowej pod adresem www.golftennis.pl zwany dalej Sklepem, prowadzi spółka Heffler Eco Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdańsku pod adresem Jana Keplera 36, 80-299 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000826227, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy KRS, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 5.000 zł, NIP 5842791192, REGON 385515668, zwana dalej Spółką.
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów i czynności związanych z zakupem towarów w Sklepie i w momencie zawarcia umowy staje się jej integralną częścią. Akceptacja Regulaminu jest niezbędna do dokonania zakupu w Sklepie.
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną i hurtową przez Internet na stronie www.golftennis.pl. Zamówienia są przyjmowane wyłącznie przez tę stronę.
- Sklep sprzedaje i dostarcza towary na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Językiem obowiązującym w stosunkach ze Sklepem jest język polski, a prawem obowiązującym – prawo polskie.
- Wszystkie towary przeznaczone do sprzedaży w Sklepie są nowe.
- Ceny podane w sklepie są cenami brutto zawierającymi podatek VAT. Ceny nie obejmują kosztów transportu.
- Każdy zakup potwierdzany jest rachunkiem lub paragonem fiskalnym, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Faktura VAT wystawiana jest na żądanie klienta wyrażone poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu zamówienia. Każdy z wyżej wymienionych dowodów zakupu dołączany jest do doręczanego towaru.
- Wszystkie informacje i oświadczenia Klienta i Sklepu przekazywane są bezpłatnie pocztą elektroniczną, poza wyjątkami określonymi w Regulaminie. Adres Sklepu oraz adres poczty elektronicznej i numer telefonu do Sklepu, pod którymi Kupujący może się szybko i efektywnie kontaktować ze Sklepem widnieją w zakładce Kontakt. Opłata za połączenie ze Sklepem naliczana jest przez operatora według stawki określonej w taryfie, którą posiada Klient.
§ 2. Realizacja zamówień i dostawa towarów
- Klient składa zamówienie poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej Sklepu.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie złożenia przez klienta zamówienia z obowiązkiem zapłaty poprzez naciśnięcie stosownego przycisku na końcu formularza zamówienia. Warunki Umowy, w tym nazwy i liczba zamówionych towarów, potwierdzane są przez Sklep w formie wiadomości elektronicznej.
- Przystąpienie do realizacji zamówienia następuje po zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sklepu wpłaty ceny za towar powiększonej o koszty przesyłki towaru, chyba że wybrano opcję płatności przy odbiorze.
- Płatność za zamówienie obejmuje cenę towaru powiększoną o koszt jego przesyłki. Klient otrzymuje informację o łącznej wartości zamówienia wraz z ceną przesyłki na końcu formularza zamówienia. Płatność dokonywana jest przez klienta w momencie złożenia zamówienia z obowiązkiem zapłaty za pomocą karty kredytowej lub debetowej lub w momencie odbioru przesyłki (za pobraniem). Sklep udostępnia płatność on-line przy wykorzystaniu następujących narzędzi płatniczych:
- Elavon – własność Elavon Financial Services Limited (Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie (02-515) przy ul. Puławskiej 17, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000287836, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 2090000825, REGON 300649197; operator usług płatniczych zapewnia bezpieczne przetwarzanie transakcji kartowych poprzez zapewnienie realizacji usługi zgodnie ze standardami bezpieczeństwa branży kart płatniczych (PCI);
- Tpay.com – własność spółki Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu (61-808) przy ul. Św. Marcin 73/6, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 7773061579, REGON 300878437 posiadającej kapitał zakładowy w wysokości 4.798.500,00 PLN, wpłacony w całości; wszystkie transakcje dokonywane za pomocą urządzenia Tpay.com przeprowadzane są podczas połączenia szyfrowanego najwyższej jakości certyfikatem wystawionym przez PCC CERTUM, operator spełnia ponadto rygorystyczne wymogi związane z bezpieczeństwem finansowym, operacyjnym i prawnym i świadczy usługi płatnicze w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.
- Termin wysyłki podawany w informacji o towarze jest maksymalnym czasem realizacji zamówienia, określanym w dniach roboczych. W przypadku zamówienia towarów o różnym czasie realizacji przyjmuje się czas konieczny dla skompletowania całości zamówienia, czyli najdłuższy z podanych. W celu wcześniejszego otrzymania towarów o krótszym czasie realizacji należy złożyć na nie odrębne zamówienie.
- Sklep zastrzega, iż w szczególnych przypadkach, np. z powodu czasowej niedostępności towaru lub awarii systemu, termin wysyłki towaru może się wydłużyć. Sklep niezwłocznie poinformuje Klienta o najbliższym możliwym terminie realizacji i wysyłki zamówienia.
- Sklep na bieżąco aktualizuje informacje o dostępności towaru, jednak mimo starań może się sporadycznie okazać, że zamówiony towar jest już niedostępny. Wówczas Sklep informuje o tym Klienta i w ciągu 7 dni zwraca kwotę wpłaconą za dany towar.
- Sklep dostarcza zamówiony towar w sposób wybrany przez Klienta, za pomocą Poczty Polskiej, firm kurierskich oraz paczkomatów InPost. Kupujący jest obciążany kosztami dostawy określonymi w formularzu zamówienia zgodnie z wybraną opcją oraz w zakładce „Ceny i terminy wysyłki” na stronie Sklepu.
- Orientacyjny czas dostawy wskazany jest w zakładce „Ceny i terminy wysyłki” na stronie Sklepu. Sklep nie odpowiada za nieterminowe dostarczenie przesyłki przez kuriera, a także za niedostarczenie przesyłki lub opóźnienia w jej doręczeniu z powodu błędnie podanego przez Klienta adresu dostawy.
- Przy odbiorze przesyłki konieczne jest sprawdzenie, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi ślady uszkodzenia lub otwierania, należy odmówić przyjęcia przesyłki, w obecności kuriera sporządzić protokół szkody i niezwłocznie zgłosić ten fakt do Sklepu. Roszczenia z tytułu uszkodzenia lub kradzieży towaru lub jego części w transporcie będą rozpatrywane tylko w przypadku zachowania w/w zasad.
§ 3. Odpowiedzialność za wady
- Sklep dostarcza towar bez wad. Sklep jest odpowiedzialny względem Konsumenta, tj. osoby fizycznej dokonującej ze Sklepem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady) zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 94 z późn. zm.; dalej: Kodeks cywilny). W przypadku sprzedaży osobie niebędącej Konsumentem wyłącza się stosowanie przepisów art. 556-576 Kodeksu cywilnego.
- Sklep ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową na warunkach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827 z późn. zm.).
- Niektóre towary oferowane w Sklepie mogą być objęte gwarancją ich producenta. Informacja o terminie gwarancji danego towaru widnieć będzie w jego opisie. Warunki gwarancji i jej realizacji są określone na dokumencie gwarancji dołączonej do towaru, który taką gwarancję posiada. Gwarancja na towar sprzedany Konsumentowi, nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
- W przypadku niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z pismem określającym rodzaj niezgodności oraz rodzaj uprawnienia, z którego Konsument chce skorzystać, a także wraz z dowodem zawarcia transakcji (w szczególności wydanym przez Sklep rachunkiem, paragonem fiskalnym lub fakturą VAT) należy odesłać na koszt Spółki na adres siedziby Spółki wskazany w zakładce Kontakt. Konsument powinien posłużyć się w tym celu formularzem zgłoszenia reklamacyjnego stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz umieszczonym w zakładce Pomoc.
- Konsument zobowiązany jest skorzystać z najtańszego możliwego sposobu przesyłki ze względu na jej właściwości. Sklep zwraca wyłącznie koszt dostarczenia towaru wskazany w zdaniu poprzednim.
- Sklep ustosunkuje się do żądań Klienta w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji na formularzu Zgłoszenia reklamacyjnego oraz towaru. Uzasadnione roszczenia zostaną zaspokojone zgodnie z niniejszym Regulaminem i aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.
§ 4. Odstąpienie od umowy. Zwrot towaru
- Konsument ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni liczonych od dnia odbioru towaru. Skorzystanie z tego uprawnienia następuje przez złożenie Spółce jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie to powinno zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, jednak forma ta nie jest obowiązkowa. Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczające jest wysłanie przez Klienta w/w oświadczenia przed upływem 14-dniowego terminu.
- Konsument wraz ze złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest jednocześnie zobowiązany do zwrotu towaru do Sklepu w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy wraz z dowodem zawarcia transakcji (w szczególności wydanym przez Sklep rachunkiem, paragonem fiskalnym lub fakturą VAT). Na żądanie Konsumenta Sklep może wystawić fakturę korygującą, jeżeli faktura VAT została wystawiona przy zakupie towaru.
- Sklep zwraca Klientowi, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do wysokości kosztu najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia rzeczy oferowanego przez Sklep.
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności dokonanych przez Konsumenta do chwili otrzymania zwróconego towaru lub dostarczenia przez Konsumenta do Sklepu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.
- Zwrot płatności określonej w pkt 2 i 3 nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraził zgodę na dokonanie zwrotu płatności w inny sposób.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Uprawnienie do odstąpienia od umowy określone w pkt 1 jest wyłączone w przypadku towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta, dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
§ 5. Ochrona danych osobowych
- Spółka, jako Administrator Danych Osobowych Klientów Sklepu zabezpiecza i chroni dane osobowe Klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.; dalej: Ustawa o ochronie danych) oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz. 1024).
- W celu:
- zapewnienia poufności, integralności i rozliczalności danych osobowych przetwarzanych w Spółce wyłącznie przez osoby upoważnione, zarówno w formie tradycyjnej, jak i w systemach informatycznych,
- zabezpieczenia danych osobowych przed dostępem osób nieuprawnionych,
- ochrony danych osobowych przed:
- ich zabraniem przez osoby nieuprawnione,
- przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa oraz
- ich zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem
w Spółce obowiązuje na podstawie uchwały Zarządu Polityka bezpieczeństwa danych osobowych oraz Instrukcja zarządzania
systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych.
- W celu realizacji i dostawy zamówienia Spółka przetwarza dane osobowe na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 3 Ustawy o ochronie danych, do czego nie jest potrzebna zgoda Klienta. Powyższe obejmuje również możliwość przetwarzania danych osobowych Klienta po zrealizowaniu zamówienia wyłącznie w zakresie dochodzenia przez Klienta lub Sklep roszczeń związanych z zawartą umową. Dane te nie będą udostępniane innym podmiotom, poza operatorem płatności i dostawcami przesyłek w zakresie niezbędnym do realizacji umowy, w tym m.in. do realizacji płatności i dostawy towaru.
- Za zgodą Klienta Spółka po zrealizowaniu zamówienia przetwarza dane osobowe Klienta do celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez usługodawcę.
- Każdy Klient w każdym czasie ma prawo wglądu do swoich danych osobowych przetwarzanych przez Administratora danych osobowych i ich poprawiania, a także do żądania ich: uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania, czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania lub usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, z zastrzeżeniem postanowienia ust. 3 zd. 2 powyżej
§ 6. Postanowienia końcowe
- Z zastrzeżeniem § 2 ust. 7 niniejszego Regulaminu, dane towarów umieszczone na stronie internetowej Sklepu stanowią ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie ewentualne spory wynikłe z umów zawieranych przez Klienta niebędącego Konsumentem ze Sklepem będą rozpoznawane przez sąd właściwy ze względu na aktualną siedzibę Spółki.
- Regulamin może być zmieniony przez opublikowanie jego nowej treści na stronie Sklepu. Zmiany obowiązują od dnia opublikowania. Regulamin obowiązuje w brzmieniu widniejącym na stronie Sklepu w dniu złożenia Zamówienia.
Załącznik nr 1. Reklamacja towaru
do Regulaminu sklepu internetowego GOLFTENNIS
________________________
(Miejscowość, data)
________________________
________________________
________________________
(Imię, nazwisko, adres konsumenta
ewentualnie także numer telefonu,
adres e-mail lub inne dane kontaktowe)
Do
Heffler Eco Sp. z o.o.
Jana Keplera 36, 80-299 Gdańsk
REKLAMACJA TOWARU
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu _____________ roku towar jest wadliwy. Wada polega na ____________________________________ Wada została stwierdzona w dniu ____________ roku.
Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej k.c.) żądam:
- wymiany towaru na nowy* (art. 561 § 1 k.c.),
- nieodpłatną naprawę towaru* (art. 561 § 1 k.c.),
- obniżenia ceny towaru o kwotę _______ zł (słownie: ______________ złotych); proszę o zwrot podanej kwoty na konto ________________________________ / przekazem pocztowym na mój adres* (art. 560 § 1 k.c.),
- odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto _________________ ___________________________* (art. 560 § 1 k.c.).
Z poważaniem,
______________________
(Podpis konsumenta)
*niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
do Regulaminu sklepu internetowego GOLFTENNIS
________________________
(Miejscowość, data)
________________________
________________________
________________________
(Imię, nazwisko, adres konsumenta/-ów,
ewentualnie także numer telefonu,
adres e-mail lub inne dane kontaktowe)
Do
Heffler Eco Sp. z o.o.
Jana Keplera 36, 80-299 Gdańsk
OŚWIADCZENIE
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Ja/My* niżej podpisany/podpisani* ______________________________________ niniejszym informuję/informujemy* o moim/naszym* odstąpieniu od umowy sprzedaży następującego towaru: __________________________________________ odebranego dnia ______________ roku.
______________________
(Podpis konsumenta/-ów)
- Wyrażam zgodę na zwrot zapłaconej przeze mnie ceny przelewem na mój / nasz * rachunek bankowy: ______________________ (nazwa banku)
___________________________________________________ (numer rachunku) .
- Żądam wystawienia faktury korygującej.
______________________
(Podpis konsumenta/-ów)
*niepotrzebne skreślić